Kompetence coachev
V združenju smo oblikovali 12 kompetenc coachev. Preberite opise kompetenc coachev in standarde vedenja pri posamezni kompetenci.
Kompetenca | Opis kompetence | Standard vedenja |
---|---|---|
Aktivno poslušanje | Sposobnost aktivnega poslušanja in osredotočanja na klienta; Razumevanje klientovih besed v kontekstu njegovih ciljev in želja |
Coach s pozornim 5 nivojskim poslušanjem (VAKOG) sliši in razume klientovo sporočilo. Izkorišča moč tišine, uporablja vse čute in prepoznava neverbalno komunikacijo. |
Empatičnost | Ustvarjanje ozračja varnega zaupanja, v katerem lahko klient raziskuje | Coach prepoznava in se vživlja v čustva klienta, ne da bi se pri tem identificiral z njimi. Sposoben je videti situacijo z očmi klienta, pri čemer ohranja odnos popolne spoštljivosti do klienta. |
Organiziranost | Oblikovanje sporazuma o sodelovanju; Načrtovanje coaching procesa |
Coach postavi jasen okvir procesa (dogovor, pogodba...), pri čemer spoštuje sprejete dogovore in čas in je po potrebi ustvarjalno in nadzorovano fleksibilen. Dosledno vodi vse potrebne evidence coaching procesa. |
Proaktivno spraševanje | Postavljanje močnih vprašanj, ki spodbudijo raziskovanje in aktivnosti klienta | Coach postavlja odprta in ustrezno provokativna vprašanja, ki spodbujajo notranjo vednost klienta in aktivacijo k spremembi. Vodi „Sokratski dialog" z jasnim ciljem, toda brez predpisanega protokola. |
Spodbujanje | Učinkovito naslavljanje klientovo volje (will) in spodbujanje k aktivnostim, ki pripomorejo k širitvi in razvoju njegove osebnosti. | Coach spodbuja in motivira svojega klienta, tako, da ga usmerja k njegovim prednostim, poudarja pozitivna vedenja, ga podpira v procesu odkrivanja notranjih virov in izraža argumentirane pohvale do uresničenosti dogovorjenega. |
Ustvarjanje zavedanja | Sposobnost ovrednotiti informacije, ki jih posreduje klient; Sposobnost interpretacije informacij za dvigovanje zavedanja klienta o sebi. |
Coach uporablja različne tehnike, načine in pristope za ozaveščanje realnosti in slepih peg. Pozorno opazuje verbalne in vedenjske vzorce klienta, jih ustrezno ubesedi ter spodbuja pri klientu refleksijo. |
Spremljanje napredka | Sposobnost nenehnega spremljanja in preverjanja klientovega napredka z jasnim ciljem razvoja novega vedenja; Sposobnost opolnomočiti klienta |
Coach s klientom definira začetno in končno stanje in se z njim dogovori o načinu in pogostosti spremljanja napredka. Daje povratne informacije brez vrednotenja ter ozavešča napredek. Proslavlja napredek in pri klientu sproži samopohvalo. |
Prisotnost in odzivnost | Sposobnost „biti tu" s polnim zavedanjem in osredotočenjem na klienta; Sposobnost prilagajanja tehnik in orodij glede na cilje in potrebe coaching procesa |
Coach je vselej prisoten in „tukaj" za klienta. Se prilagaja in kaže iskren interes za dobrobit klienta. Prisotnost in odzivnost kaže z verbalno in neverbalno komunikacijo s katero spodbuja miselne procese klienta. |
Verbalna komunikacija | Sposobnost „jasnega izražanja; ki zajema odlično poznavanje in zavedanje moči jezika; Sposobnost neposredne komunikacije |
Coach komunicira jasno in neposredno pri čemer uporablja jezik klienta. Komunicira konsistentno (skladno) in uporablja metafore, zgodbe, vprašanja. V vseh intervencijah komunicira iskreno in spoštljivo, brez lastnih projekcij in vsebin. |
Ciljno načrtovanje | Sposobnost jasnega oblikovanja ciljev Sposobnost stopenjskega načrtovanja poti do cilja Spremljanje coaching načrta |
Coach pomaga klientu oblikovati oz. definirati konkreten in merljiv cilj z uporabo metod SMART, CLEAR in PURE, usmerja klienta na poti do cilja in opredeljuje korake ter aktivnosti za doseganje ciljev. |
Etičnost | Sposobnost etičnega delovanja v vseh coaching situacijah Doslednost pri sledenju profesionalnih standardov stroke |
Coach vzpostavi s klientom odnos zaupanja. Vse pridobljene informacije v coaching procesu obravnava kot strogo zaupne in jih uporabi izključno za namen razvoja klienta. Deluje pravično, pošteno in etično ter v dobrobit klientu in družbe kot celote. |
Intuitivnost | Sposobnost predvidevanja razvoja dogodkov v prihodnosti Sposobnost dojemanja duha časa |
Coach prepoznava in uporablja izvor svoje zavesti in preko njega dostopa do intuitivnih zaznav klienta. Intuitivne intervencije uporablja nadzorovano in skrbno preverja njihovo razumevanje pri klientu. |